زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخی باشنده‌گان تخار خواستار از سرگیری استخراج معدن «تاقچه خانه» شدند

برخی باشنده‌گان تخار خواستار از سرگیری استخراج معدن «تاقچه خانه» شدند

author avatar
28 May 2023 - 12:10
برخی باشنده‌گان تخار خواستار از سرگیری استخراج معدن «تاقچه خانه» شدند
author avatar
28 May 2023 - 12:10

 تالقان (پژواک، ۷ جوزا ۱۴۰۲): برخی از باشنده‌گان ولسوالی نمک‌آب تخار از توقف کار استخراج معدن نمک طعام «تاقچه خانه» در این ولسوالی شکایت نموده از حکومت خواستار از سرگیری استخراج این معدن شدند.

حاجی گل‌محمد، باشندۀ ولسوالی نمک‌آب ولایت تخار به آژانس خبری پژواک گفت، ماه‌ها می‌شود که کار استخراج معدن نمک طعام تاقچه خانه از سوی حکومت توقف شده‌است، در حالی که صدها تن در آن مصروف کار بوده‌اند که اکنون بیکار می‌باشند.

موصوف افزود: «ما خوشحال می‌باشیم که کار استخراج این معدن به گونۀ قانونی آغاز گردد تا زمینۀ کار برای باشنده‌گان محل نیز مساعد شود.»

عبدالبصیر از دیگر باشنده‌گان این ولسوالی می‌گوید: «مردم همه در فقر اقتصادی به سر می‌برند، کار نیست، از حکومت می‌خواهیم کار استخراج نمک طعام تاقچه خانه را هرچه زودتر آغاز نماید تا مصروف کار شویم.»

به گفتۀ وی، در این معدن سالانه هزاران تن مصروف کار بوده‌اند که از همین طریق امرار معیشت می‌‎کردند اما اکنون که کار آن به دلیل اینکه استخراج آن قانونی صورت بگیرد، از سوی حکومت متوقف شده‌است، همه در بیکاری و سرگردانی به سر می‌برند.

در همین حال، مولوی عبدالناصر حقانی، رئيس معادن ولایت تخار نیز می‌پذیرد که کار استخراج این معدن از سوی حکومت متوقف شده‌است.

اما وی گفت، این اقدام برای استخراج قانونی معدن یادشده صورت گرفته و به تازه‌گی کار استخراج آن را با سه شرکت قرار نموده که عنقریب آغاز خواهد شد.

به گفتۀ او، معدن نمک طعام تاچقه خانه از بزرگترین معادن به شمار می‌رود که کار استخراج آن به گونۀ قانونی آغاز خواهد شد و در نتیجۀ آن افرادی که بیکار شده‌اند، دوباره جذب کار خواهند شد.

این درحالی است که ولایت تخار در شمال‌شرق افغانستان سرشار از معادن طبیعی به‌شمول نمک طعام، ذغال سنگ و طلا می‌باشد که به باور آگاهان، اگر استخراج این معادن به گونۀ قانونی صورت گیرد، علاوه بر اینکه برای افراد بیکار زمینۀ کار مساعد می‌گردد، به خزانۀ دولت نیز عواید خوب واریز خواهد شد.

Views: 68

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر