زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تلاش‌ها برای تولید ۳۰۰ میگاوات برق از گاز در جورجان و اعمار بند دوم سروبی آغاز شده‌است

تلاش‌ها برای تولید ۳۰۰ میگاوات برق از گاز در جورجان و اعمار بند دوم سروبی آغاز شده‌است

author avatar
13 Jun 2024 - 12:00
تلاش‌ها برای تولید ۳۰۰ میگاوات برق از گاز در جورجان و اعمار بند دوم سروبی آغاز شده‌است
author avatar
13 Jun 2024 - 12:00

کابل (پژواک، ۲۴ جوزا ۱۴۰۳): کمیسیون اقتصادی به وزارت آب و انرژی وظیفه سپرده تا در مورد اعمار بند دوم سروبی مربوط کابل و تولید ۳۰۰ میگاوات برق از گاز در جورجان بحث‌های تخنیکی را با شرکت‌های مربوطه انجام دهد.

در خبرنامۀ کمیسیون اقتصادی آمده‌است که نشست این کمیسیون روز گذشته به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء برگزار گردید.

منبع نوشته، در این نشست پیرامون ساخت بند دوم سروبی مربوط کابل، تولید ۳۰۰ میگاوات برق از گاز در جوزجان، مسودۀ تهیه شده دربارۀ مواد ساختمانی از سوی وزارت معادن و پترولیم و برخی موضوعات دیگر اقتصادی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این نشست به وزارت آب و انرژی وظیفه سپرده شد که با توجه به نظریات کمیسیون اقتصادی در خصوص ساخت بند دوم سروبی با شرکت‌های مختلف بحث‌های تخنیکی را انجام داده و گزارش آن را به کمیسیون اقتصادی ارایه کند.

همچنان، به این وزارت هدایت داده شده تا در مورد تولید ۳۰۰ میگاوات برق از گاز در جورجان با شرکت ارایه کننده طرح به‌شمول وزارت معادن و پترولیم بحث‌های تخنیکی انجام داده و گزارش خود را به کمیسیون اقتصادی ارایه کند.

منبع می‌نگارد که در این نشست دربارۀ مسودۀ تهیه شدۀ مواد ساختمانی (ریگ، جغل و سنگ تهداب) از سوی وزارت معادن و پترولیم نیز بحث شد و به کمیتۀ تعیین شده در تفاهمنامۀ مواد ساختمانی به سرپرستی این وزارت وظیفه سپرده شد داده شد که با در نظرداشت تعدیلات به میان آمده از سوی کمیسیون اقتصادی جهت تقویت بیشتر این مسوده نشست مشترک را با وزارت‌ها و ادارات مربوطه برگزار کند و مسودۀ نهایی را به هدف منظوری به دفتر رهبری امارت اسلامی بفرستد.

Views: 15

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر