زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشنده‌گان منطقۀ «درۀ» ارگون پکتیکا از حکومت خواهان ارایۀ خدمات در زمینه‌های مختلف اند

باشنده‌گان منطقۀ «درۀ» ارگون پکتیکا از حکومت خواهان ارایۀ خدمات در زمینه‌های مختلف اند

author avatar
17 Sep 2024 - 17:12
باشنده‌گان منطقۀ «درۀ» ارگون پکتیکا از حکومت خواهان ارایۀ خدمات در زمینه‌های مختلف اند
author avatar
17 Sep 2024 - 17:12

گردیز (پژواک، ۲۷ سنبله ۱۴۰۳): شماری از باشنده‌گان منطقۀ «درۀ» ولسوالی ارگون پکتیکا شکایت دارند که سرک‌های منطقۀ شان خامه است و به خدمات در زمینه‌های صحی، آموزشی، مخابراتی و آبرسانی نیز دسترسی کامل ندارند.

منطقۀ «درۀ» ولسوالی ارگون پکتیکا در ۳۵ کیلومتری مرکز این ولایت موقعیت دارد و حدود دو هزار خانواده در آن زنده‌گی می‌کنند.

میاولی، یکی ار باشنده‌گان این منطقه به آژانس خبری پژواک گفت که در منطقۀ شان شفاخانه وجود ندارد و سرک‌های آن نیز خامه می‌باشد.

وی می‌گوید: «این یک مشکل بزرگ است، کلینیک نداریم، سرک‌ها نیز خراب است، زمانی که کسی دچار بیماری می‌شود، اگر مریض نسایی ولادی باشد، او را با بسیار مشکلات تا مرکز ولسوالی می‌رسانیم، برخی اوقات در مسیر راه جان می‌دهد.»

وی تاکید کرد که حکومت باید مرکز صحی برای آنان ایجاد  و داکتران مسلکی در آن استخدام کند.

همچنین، رازگل باشندۀ دیگر این منطقه گفت، بیشتر باشنده‌گان این منطقه در بلندی‌های کوه‌ها زنده‌گی می‌کنند که به آب آشامیدنی صحی نیز دسترسی ندارند.

وی افزود: «تمام خانه‌های ما در کوه‌ها است، در زمینۀ آب پاک مشکلات زیادی داریم، نیاز است که حکومت در این بخش همکاری کند، ذخیره‌ها بسازد تا به هر خانه آب برسد.»

برخی باشنده‌گان دیگر این منطقه اما به پژواک گفتند که در منطقۀ شان مکاتب وجود ندارد، کودکان شان مجبور اند روزانه ۱۵ کیلومتر راه را طی کنند تا به مکتب منطقۀ دیگر برسند.

آنان همچنان گفتند که در منطقۀ شان هیچ نوع خدمات مخابراتی وجود ندارد و در این زمینه نیز با چالش‌های فراوان مواجه می‌باشند.

آنان تاکید کردند که مسؤولین حکومتی باید این مشکلات آنان را برطرف کنند.

از سویی‌هم، مسؤولین حکومتی نیز مشکلات یادشدۀ باشنده‌گان منطقۀ دره در ولسوالی ارگون این ولایت را تایید کرده می‌گویند که در تلاش‌ حل این مشکلات می‌باشند.

مخدوم عبدالسلام سعادت، معاون والی پکتیکا به پژواک گفت، آنان در تلاش اند تا به‌شمول منطقۀ دره، مشکلات مردم تمام مناطق محروم این ولایت را حل کنند.

وی افزود: «واقعاً که منطقۀ درۀ ولسوالی ارگون مشکلات دارد، اما تنها این منطقه نه، بلکه پکتیکا یک ولایت پس‌مانده است، از مشکلات اکثر ولسوالی‌ها، علاقه‌ها و قریه‌های بزرگ آن چشم‌پوشی شده نمی‌تواند، اما برای حل آن تصمیم گرفته‌ایم، تعهد کرده‌ایم که مشکلات هم‌وطنان خود را حل می‌کنیم.»

این در حالی است که باشنده‌گان منطقۀ درۀ ولسوالی ارگون پکتیکا همچنان می‌گویند که در منطقۀ شان در دوران حکومت گذشته نیز هیچ نوع پروژه‌های انکشافی تطبیق نشده‌است.

بازدیدها: 244

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر