زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بیش از ۵ هزار تن به‌شمول ۳ هزار زن در ننگرهار آموزش‌های حرفوی را فرا گرفته‌اند

بیش از ۵ هزار تن به‌شمول ۳ هزار زن در ننگرهار آموزش‌های حرفوی را فرا گرفته‌اند

author avatar
7 Feb 2023 - 19:12
بیش از ۵ هزار تن به‌شمول ۳ هزار زن در ننگرهار آموزش‌های حرفوی را فرا گرفته‌اند
author avatar
7 Feb 2023 - 19:12

جلال‌آباد (پژواک، ۱۸ دلو ۱۴۰۱): مسؤولین ریاست کار و امور اجتماعی ولایت ننگرهار می‌گویند، در طول سال جاری ۱۴۰۱ هجری شمسی برای ۵ هزار و ۶۸۶ تن به‌شمول ۳ هزار زن در بخش حرفه آموزش داده‌اند.

آنان می‌گویند، هدف این کار کاهش سطح بی‌کاری و در داخل کشور افزایش کسبکاران مسلکی می‌باشد.

مولوی فریدالله حقانی رییس کار و امور اجتماعی امروز( ۱۸ دلو) از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، این معلومات را با رسانه‌ها در میان گذاشت.

وی در این کنفرانس خبری در مورد فعالیت‌های یک‌ سال گذشته و پلان‌های آینده ادارۀ خود و دربارۀ فقر و بیکاری در ننگرهار معلومات ارایه کرد.

حقانی گفت، برای کاهش سطح بیکاری با کمک مؤسسات مددرسان برای ۵ هزار و ۶۸۶ تن در ولسوالی‌های مختلف به‌شمول شهر جلال‌آباد، مرکز این ولایت زمینۀ آموزش‌های حرفوی را فراهم کرده‌ااند که در میان آنان حدود ۳ هزار زن نیز شامل می‌باشند.

وی می‌گوید: «برای این افراد در بخش‌های خیاطی، نجاری، مستری‌گری، ترمیم سولر و سایر بخش‌های دیگر آموزش داده شده که در ختم این دورۀ آموزشی برای آن‌ها وسایل کار نیز توزیع شده‌است.»

موصوف افزود، اینکه در این اواخر سطح بیکاری افزایش یافته‌است، آنان تلاش کردند تا خانواده‌های نیازمند را سروی  و با همکاری مؤسسات خیریه با آنان کمک کنند.

مولوی حقانی می‌افزاید: «ما در یک سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۹۷  خانوادۀ نیازمند را سروی کردیم و با همکاری مؤسسات خیریه برای آنان کمک‌های مواد غذایی و نقدی توزیع کردیم.»

رئیس کار و امور اجتماعی می‎گوید، علاوه بر این در بخش پرورش و آموزش کودکان یتیم نیز کار کرده‌اند، با ۱۴۹۰ کودک کمک نقدی انجام داده، برای ۹ هزار و ۴۷ کودک زمینۀ آموزش‌های کوتاه مدت و برای ۱۳۶۲ یتیم دیگر نیز زمینۀ آموزش‌های دوامدار را فراهم کرده‌اند.

موصوف همچنان گفت، برای جمع‌آوری کودکان گدا از شهر و ولسوالی‌ها نیز پلانی را ترتیب کرده که بر اساس آن گداهای حرفوی و مستحق از همدیگر تفکیک شده و در کنار آموزش برای آنان زمینۀ کاروبار و بدست آوردن نفقه نیز فراهم خواهد شد.

قابل یادآوری است که ریاست اطلاعات و فرهنگ هر هفته در مورد فعالیت‌های این ریاست کنفرانس‌های خبری را برگزار می‌‌کند که هدف آن دسترسی خبرنگاران به اطلاعات گفته شده‌است.

Views: 19

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر