زبان

روزانه تا ۳۰۰ تُن زغال‌سنگ از معادن شباشک استخراج می‌شود

خواجه نصیراحمد صدیقی

۶ سَرَطان ۱۴۰۵ - ۱۰:۲۳

Views: ۱۱

کابل (پژواک، ۶ سرطان ۱۴۰۵): ریاست عمومی شرکت‌های امارتی اعلام کرده‌است که معادن شباشک، مربوط به شرکت امارتی زغال‌سنگ شمال، روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تُن زغال‌سنگ با کیفیت و مطابق معیارهای فنی استخراج و تولید می‌کند.

براساس معلومات این ریاست، ساحات معدنی شاکول، جیحون و قرمل نیز شامل حوزۀ فعالیت شرکت امارتی زغال‌سنگ شمال هستند.

مسئولان می‌گویند، زغال‌سنگ استخراج‌شده از این معادن دارای ارزش حرارتی بین ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ کیلوکالری بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است.

به گفته مسئولان، زغال‌سنگ تولیدشده از این معادن با برخورداری از حرارت قوی و سوخت دوامدار، از طریق عرضۀ منظم و مطمئن، در تأمین نیاز بازار و رشد اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.